Submissions – Journal of Quality Advancement in Nursing Education- Avancées en formation infirmière – Soumissions

by Admin on February 29, 2016

in Call for Papers

Share

On behalf of the Co-Editors in Chief of the Journal of Quality Advancement in Nursing Education / Avancées en formation infirmière, I am pleased to inform you that we are now accepting submissions for the the Canadian Association of Schools of Nursing’s peer-review Journal.

To submit an article, or to access the submission guidelines please go to: http://qane-afi.casn.ca/journal/

The aim of this Journal is to provide a forum in which to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. The mandate of the Journal is to promote excellence in nursing pedagogy through research, theoretical, and policy papers. These papers will address assessment, indicators and standards, of quality nursing education, evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality. International as well as Canadian perspectives and research contributions will be sought.

All submissions will undergo a blind peer-review process.

We look forward to working with you on this project.


Au nom des co-rédactrices en chef de la revue Quality Advancement in Nursing Education / Avancées en formation infirmière, il me fait grand plaisir de vous informer que nous acceptons maintenant les propositions d’articles pour la revue de l’Association canadienne des écoles de sciences infirmières.

Pour soumettre un texte, ou pour accéder aux directives aux auteurs, veuillez consulter: http://qane-afi.casn.ca/journal/

Le but de de cette revue est d’offrir un forum qui permettra de discuter de questions et d’enjeux liés spécifiquement à l’amélioration de la qualité de la formation infirmière. La revue a pour mission de promouvoir l’excellence en formation en sciences infirmières, par la publication de recherches, synthèses théoriques et textes d’orientation. Les articles aborderont des thèmes comme l’évaluation de la qualité de la formation infirmière, incluant les indicateurs et les normes de qualité, les résultats de l’évaluation de diverses modalités et programmes de formation, ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité. Les perspectives internationale et canadienne seront recherchées.

Tous les textes soumis seront revus par des pairs en aveugle.

Nous serions heureux de vous compter parmi les collaborateurs de cette revue.1

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: