CASN Scholarship Course 2014 / Cours en avancement des connaissances 2014

by Admin on March 11, 2014

in Educational Opportunities

Share

CASN Scholarship Course -Registration Now Open!
REGISTER NOW!
Registration Deadline : Wednesday March 19, 2014
Course Dates : March 26, April 2, & 9th 2014 1800-2000 hours EDT.

Course Description
This webinar series provides nursing educators in non-research intensive academic environments with information, resources, and strategies that will assist in the development of scholarship in the four Boyer domains of discovery, teaching, integration and application. Participants will learn about the nature of scholarship, personal and institutional challenges and supports for developing scholarship, foundational attitudes and skills that foster scholarship and strategies and practical ways to advance scholarship.

Course Audience
Educators in non-research intensive academic environments.

Course Objectives / Themes

  • Assess personal progress in relation to criteria of scholarship.
  • Discuss the challenges, opportunities and supports for developing scholarship personally and at an institutional level.
  • Identify the attitudes and skills that are essential to developing scholarship.
  • Plan strategies to meet the challenges, to act on the opportunities and to enable the supports.
  • Develop a plan to address the development of your specific attitudes and skills.

Course Delivery
GoTo Webinar, Dialogue Teleconferencing and discussion forum.

Course Instructors
Dr. Ellen Rukholm
Professor Emeritus
Laurentian University
Dr. Jodi Hall
Professor,
The Western-Fanshawe Collaborative BScN Program

REGISTER NOW!
—————————————————————
Cours en avancement des connaissances, Les inscriptions est maintenant ouvertes!
INSCRIVEZ-VOUS DÈS MAINTENANT
Date limite pour inscription : Mercredi 19 mars 2014
Dates de cours : 26 mars, 2 avril et 9 avril, 2014 de 18h00 à 20h00 HAE

Description du cours
Cette série de webinaires vise les infirmières enseignantes œuvrant dans des milieux universitaire, non-axé sur la recherche. Ces webinaires offrent de l’information, des ressources et des stratégies pour appuyer l’avancement des connaissances dans les quatre domaines de Boyer, soit la découverte, l’enseignement, l’intégration et l’application. Les participants se renseigneront sur la nature de l’avancement des connaissances, les défis personnels et institutionnels, et les soutiens au développement de l’avancement des connaissances, les attitudes et compétences de base qui favorisent l’avancement des connaissances et des stratégies et méthodes pratiques.

Groupe auquel le cours s’adresse
Enseignantes oeuvrant dans des milieux universitaires non-axé sur la recherche.

Objectifs du cours/ thèmes

  • Évaluer le progrès personnel par rapport aux critères de l’avancement des connaissances.
  • Discuter des défis, des possibilités et des mesures de soutien en ce qui concerne l’avancement des connaissances au niveau personnel et institutionnel.
  • Identifier les attitudes et compétences nécessaires au développement de l’avancement des connaissances.
  • Planifier des stratégies afin de relever les défis, de saisir les occasions, et de faciliter les mesures de soutien.
  • L’élaboration d’un plan pour s’attaquer au développement de vos attitudes et compétences particulières.

Type de formation : GoTo webinaire, téléconférence Dialogue et forum de discussion

Instructrices du cours
Dr. Ellen Rukholm
Professeure émérite
Laurentian University
Dr. Jodi Hall
Professeure
Programme en collaboration Western-Fanshawe BSc. Inf.

INSCRIVEZ-VOUS DÈS MAINTENANT

Previous post:

Next post: